Post Nazi

Door: - - maandag 13 januari 2014, 9:36 uur

Misschien ken je de Soup Nazi uit de Amerikaanse sitcom Seinfeld. De Soup Nazi hanteert bepaalde regels omtrent gedrag en hoe je moet bestellen. Houd je je daar niet aan, of maak je de Soup Nazi boos, dan kan je je soep wel vergeten. Maar de Soup Nazi maakt zulke geweldige soep dat je dat er allemaal voor over hebt. De scènes uit de serie zijn erg grappig maar enigszins onrealistisch, alhoewel? 

De Soup Nazi uit de sitcom Seinfeld

Pakketten versturen

Een paar weken geleden gebeurde mij namelijk het volgende bij het postagentschap in de Bruna in Zundert. Omdat ik bestellingen tot vier uur dezelfde dag verstuur, moet ik me soms haasten om alles op tijd bij het postagentschap te krijgen. Ik kom dan op drukke dagen op de valreep binnen en daar wordt niet iedereen vrolijk van, weet ik inmiddels. Op de bewuste dag had ik vijf of zes grote pakketten en moest ik dus ook vijf of zes keer van mijn auto naar de balie en weer terug. Het postagentschap is gevestigd in de Bruna in de drukke hoofdstraat en parkeren valt niet altijd mee. Ik kon mijn auto niet voor de deur kwijt en moest ongeveer honderdvijftig meter verderop parkeren. De pakketten waren allemaal al gefrankeerd en hoefden alleen nog ingescand te worden. Fluitje van een cent zou je denken.

De meneer aan de balie bij PostNL

Ik race de winkel in en uit met steeds één pakket en ben al bijna een minuut of tien bezig. Bij het laatste pakket zegt de postmedewerker met een vriendelijk bedoelde grijns op zijn gezicht en zijn vinger op zijn horloge: 'Deze gaat morgen pas mee hoor, het is kwart over vijf geweest en tijd is tijd'. Ik kijk naast me en zie de container staan die nog mee moet met de chauffeur. Mijn pakket hoeft alleen maar gescand te worden en dan kan ik het zelf op de container zetten!

Mijn mond valt open van verbazing. Dit méén je niet! Die man heeft mij zien haasten om alles op tijd binnen te krijgen en nu zegt hij nee bij het laatste pakket. Hallo? Ik ben een vaste klant, ik kom hier vaak! Hoe zit het met klantenbinding, klantvriendelijkheid en servicegericht zijn? Als met een glimlach tegen iemand zeggen dat je hem niet helpt klantvriendelijk is, dan is hij geslaagd. Ik twijfel of ik moeilijk moet gaan doen, maar ik voel aan alles dat dit een hele vervelende discussie gaat worden en dat deze man geenszins bereid zal zijn mijn pakket in te scannen. Tijdverspilling. Ik krijg het gevoel dat hij mij een lesje wil leren. Mijn prioriteit ligt bij het versturen van dit pakket en de tijd dringt. Ik pak mijn pakket en rijd er mee naar het postagentschap in De Spar in Klein Zundert. Daar scannen ze het zonder probleem in, zodat het uiteindelijk door precies dezelfde chauffeur in precies dezelfde bus naast mijn andere pakketten alsnog gewoon vervoerd zal worden.

Het gaat me niet meer lukken om voortaan vriendelijk tegen deze man te zijn en ik besluit geen stap meer in de Bruna te zetten. Wat jammer is, want ik vind de Bruna wel een leuke winkel! En, met de Soup Nazi in mijn achterhoofd betrap ik mezelf steeds op dezelfde gedachte: Post Nazi! Het verschil is alleen kan ik om de Soup Nazi wél kan lachen!

 Klik voor een vrolijk noot op de foto om de Soup Nazi in actie te zien!

Jane

P.S. Hoe wij de bestellingen in de webshops versturen

Het is je waarschijnlijk wel duidelijk, maar als aanvulling wil ik nog even een aantal dingen melden. Wij verzenden onze pakketten voor zowel Casa Quente als voor Plasticvloerkleden.nl met de pakketpost van PostNL. Er gaat wel eens wat mis, maar over het algemeen zijn we tevreden én PostNL levert snel. Ook de medewerkers van de Bruna zijn altijd heel vriendelijk. Ik ga tegenwoordig naar het Postagentschap in de Spar in Klein-Zundert. De Spar is een buurtsuper én een familiebedrijf en ik word er altijd heel vriendelijk geholpen. Daarnaast verkopen ze er heerlijk brood en kan ik makkelijk op de valreep nog een boodschapje meepikken. En daar zijn zij dan ook weer heel blij mee.

 

Uw commentaar

KvK 56.8738.40 | BTW NR. NL176319049B01

© 2015 Casa Quente